Wednesday, April 16, 2008

تاج العز يا تاجنا

وصلنى تاج من تايه ومش تايه


وحبيت بس اوضح حاجة ان تاج مش بمعنى تاج زى اللى فى الصورة ده لا


تاج دى عماله زى لعبه كهربا مثلا ولعبه كهربه دى مجموعة من الاولاد يجروا وواحد بيجرى وراهم لو حس ان هيتمسك يقول كهربااااااااااااااااا
يقوم التانى ميقدرش يمسكه لانه مكهرب
انما لو لمس واحد ومسكه قبل ما يقول كهربااااااااااااااا يبقى اللى مسكه ده هو اللى عليه الدور يجرى وراهم كلهم
تاج يعنى اللى يلمسك تكمل اللى هو كان بعملو
يعنى انا اجاوب على التاج وابعتهلكم تقوموا انتو كمان تجابو عليه كفايه عليكو كدة
هوريكم بقة التاج اللى جالى
********************************************
قواعد التاج
اولا:اذكر عشرة اشياء عن نفسك
ثانيا:اختر خمس اشخاص تهدى لهم التاج
ثالثا:لا تهدى التاج لمن اهداه اليك
رابعا:عرف اللى بعتلك التاج انك نزلته عندك
***************************
عشرة اشياء عن نفسى
بحب التدوين جدا ومش بكتب بوست جديد غير لما اخد عدد التعليقات اللى يشجعنى اكتب البوست اللى بعده
خم نوم بتاجر فيه وبوزعه للدول الاخرى زى دمنهور وبوسعيد واسكندريه
شطورة فى شغل البيت وبعمل كل الاكل والحلويات كمان
بحب وائل(خطيبى) موووووووووووووووووووووووووووووووووت
مصابه بمرض التأمل والتفكير دون انقطاع
قلوقه ومتوترة وخايفة دايما من بكرة
بحب كل حاجة تحصل زى مانا عاوزه مع ان ده غالبا مش بيحصل
بكره الموبيلات والميسدات جدا جدا فوق الخيال قد كرهى للعمى والمكرونة الاسباجيتى
عاوزة اخلص الكليه من غير دبلره وننتهى من موال التعليم اللى بقاله 13 سنه ده
غلباويه سوفسطائيه وبسبعة وسبعين لسان
***********************************
اهديه لخمسه بس وده موضوع محرج انا عاوزة اهديه لناس كتير اوى بحبهم ومش اقدر اكرر اللى قالو تايه ومش تايه
واحد من البلد دى
هبه وكراكيب الكلام
سوووووووووووو
اجدع بنوته
قطه الصحراء
********************************************
مش ههدى التاج للى بعتهولى وعرف الناس بيه
التاج ده جالى من تايه ومش تايه
وانا اخترت ناس تانيه اهديهم التاج غير اللى هو اختارهم عشان منبقاش كررنا رغم ان فى ناس هو قالهم كنت عاوزة اهديلهم انا التاج

انا بصيحلك اهو يا تايه عشان اعرف الناس كلها انك انت اللى بعته

18 comments:

Hosam Yahia حسام يحيى said...

ههههههههههه


جميله اوى بدايه البوست


تحياتى لكى

zOzO said...

هههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههه



انا جالي هستريا ضحك من مدونتك دي
مين قال انك سبعه وسبعين لسان بس انت اكتر يا امي
انا بهزر



بجد مدونتك حلوه ما شاء الله
وربنا يخلي ليكي خطيبك



وعلي فكره انا سرقت منك اللعبه طريقتها وانا بعترف اهو
هههههههههههههههههههههههه



تحياتي ليكي

صحفية روشة said...

حسام يحيى
يارب تكون عجبتك
وانا قصدت اوضح يعنى ايه تاج

صحفية روشة said...

zozo
المهم انك تضحكى وترمى همومك وراكى بمجرد ما تدخلى مدونتى
وانا كنت من عشاق لعبه كهربا

Desert cat said...

انا كمان زيك بكره الميسدات جدا
وربنا يديم عليكى المحبة انتى ووائل وعقبال لما نفرح فيكو
قصدى نفرح بيكو
بس ابقى ورينا صور الفرح اصل انا بحب اتفرج على صور الافراح موت

صحفية روشة said...

قطة الصحراء
العن اختراع جه على البشرية دى هو الميسدات
يليها الموبيلات كمان
بتخنقنى
هبقى اوريكى الصور يا قطه

Tamer Nabil Moussa said...

الواحد كم ستة بيدون

والتاجات لسة موجودة وانتشرت بطريقة كبيرة

يلا مش مشكلة

كل تاج وانتى طيبة

تحياتى

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

السلام عليكم
سيدى ياسيدى على الاجابات وفقك الله ياصحفية

د/اجدع بنوته said...

تصدقى انا كمان

بدات احب وائل خطيبك جدا

ههههههههههههههههههههههههه

ربنا يوفقكم يارب ويتمملك ع خير

وتخلصى م فيلم التعليم ده

ونفرح بيكى يارب

وتحبى الاسباجتى .. وتبطلى نوم

وميرسى جدا ع التاج

اموااااااااااااااه

صحفية روشة said...

تامر نبيل
مفيش مشكله ان التاجات تكتر
بس انا بحب اجاوب على التاجات الحلوة بس

صحفية روشة said...

رئيسة الاحلام
شرفتنى زيارتك

صحفية روشة said...

اجدع بنوته
بتحبى خطيبى
ههههههههههههههههههه
لا يمكن هقدر احب الاسباجيتى فى يوم

واحد من البلد دى said...

1-أحب البساطة
2-شخصية قيادية
3-أثق فى الأخرين حتى يثبت العكس
4-أطلب الحكمة من أهلها وقلما أعمل بها
5-أمى وزوجتى وأولادى وبعدهم الطوفااااااااااااان
6-لا أحب إنتقاد الأخرين..لأنى مؤمن بالقول..فكلك عيوب وللناس أعين.
7-أحب الصداقة بلا غاية وأسعى إليها بكل وسيلة
8-أشعر أن الشتاء يحيينى كما يحيى النبات ولا أحب أن يكون مصيرى نفس مصير النبات
9-لا أحب التصنع-منى أو من الآخرين-وأكرهه إلى أقصى الدرجات
10-لا أستطيع أن أصرف عن ذهنى أننى ممكن أن أموت فى أى لحظة..لذلك..أتخير أفعالى حتى لا يكون آخرها معصية..
أرجو أن أكون علقت فأفدت....تحياتى على فكرة البوست....وكفاية كده علشان تعبت

بنت مصريه said...

كده يا صحفيه ما كنش العشم كدا ما تختارينيش
ماشى انا زعلت أهىء أهىء أهىء
ربنا مايقويكى على حد ابدا اه ه ه ه
ههههههههههههه
اتمنى تنورينى كتبت حاجه عايزه اعرف رأيك فيها

بنت مصريه said...

لو سمحت ياصحفيه لو كنتى حاسه انك ندمانه على انك حطتينى ف لو حه الشرف انا بعفيكى من اى حرج ولو عايزه تلغى اسمى الغيه
بس واحد من البلد دى اتكلم باستهزاء على موجز الانباء اللى انا كنت عاملاه وقال انو سمعوا قبل كده سمعو فين يعنى ازا كنت انا اللى مقلفاه بس والله والله انا سمعت احمد نجم بيقول نام يا مصرى قبل كده
وعادى جدا لما يكتب منقول مش قضيه او يرد بأدب لكن ده بعتلى تعليق يشتمنى فيه والشعلر اللى كاتبه فى مدونته ده يعنى بينعتنى بالكلب برغم انى بعتله تعليق واعتزرتله ازا كان زعل من كلامى على شعره مش على شخصه زى ما هو عمل معايا

صحفية روشة said...

واحد من البلد دى
لازم تجاوب عن التاج فى بوست مستقل فى مدونتك

صحفية روشة said...

احمد هيكل
اما نشوف ايه موضوع الاجتماع ده

صحفية روشة said...

بنت مصرية
انا مش ندمانه
ومش انا اللى اخترت البوست لوحدى عشان ببساطه امسحه
واذا كنتى على خلاف مع الدنيا كلها مش هلغى البوست
وبعدين انا شوفت تعليقه عندك بيقول انه شافه قبل كدة بس شافه عندك
ويمكن يكون حصل لبس فى الموضوع
انشاء الله مشكلتكم تتحل