Monday, March 24, 2008

عندما يكون خطيبك مدمنا للشاى والقهوة والسجاير




لو خطيبك مدمن للشاى والسجاير ممكن تنطبق عليكى الاعراض والحاجات اللى جاية دى

لونك يتحول للون البنى لون الشاى عند التعرض للشمس لفترات طويله

لسانك ينقط سكر طول مانتى بتتكلمى وطول مانتى ماشيه
الشعور بمشاعر عدوانية ناحية الملاعق الصغيرة اللى بتدوخ الشاى فى الكوباية
وبتركبه الملاهى من كتر التقليب
ظهور ورق شاى اخضر تحت الابط بدلا من السيكو سيكو
الشعور بارتفاع درجه الحرارة عن رؤية اى براد شاى
الشعور بالكسوف والخجل من اى قهوجى معدى من جنبك
عدم التنفس بالطريقة العادية ولكن بطريقة الشيشة
صوت النفس يتحول من شهيق وزفير الى صوت كركرة شيشة
تسمعى بالليل اصوات مرعبه ومخيفة صوتها قريب من صوت تقليب الكوبايات
تقومى تصرخى فى عز الليل والناس نايمة وتقولى
اااااااااااااااااااه اااااااااااههههههوااااااااااااه(قهوه)الحقونيييييى
تقوم مامتك بالليل مفزوعة بالليل مخضوضة عليكى
تقعد تعيط وتتحسر
البت كان عقلها تقيل زى القهوة ويوزن الدماغ
قصدى يوزن بلد
يظهر خلاص انكتب عليها حياتها تكون مرة زى القهوة اللى ناقصها سكر
ويضطروا يعملولك زار
وخدى عندك بقا طلبات الاسياد
كوبايات تركى شاااى متين
واحد قهوة يعملو واحد رزين
هووووه هووووه
وكمان عاوزين سكر غالى من بتاع المصريين
وعشان نشرب القهوة عاوزين فناجين فناجين
وان جبتها صينى مضروب ولا تايوانى هنشيلك فوق دماغك الطين
حاضر يا اسيادى طلباتكم واجبه عليا وعلى اولادى
انتى بقة تقولى لمامتك:ايه الكلام الفارغ ده
مامتك:سامحوها يا اسيادى جاهلة يا اسيادى هبلة بنت هبله يا اسيادى
اشفوها يا اسيادى ساعودها يا اسيادى
(الشافى هو الله)
ويبدا الزار
شيخ محضر يا شيخ محضر واللى قالولنا عليه يحضر
شيخ محضر يا شيخ محضر واللى قالولنا عليه يحضر
وناس لابسه سبح فى رقبتها من طولها ينفع يدخلو بيها جينس
وانتى بتلفى ورا الناس فى الزار
واحدة وراكى بتبخرك بطفى السجاير
رقيتك واسترقيتك من عين كل اللى شافوكى ولا صلوش على النبى
اقسمت عليكى بحلاوة شاى عم ماهر القهوجى
والنشارة اللى فى شاى عم احمد النصبجى
والقهوة المغشوشة اللى طعمها زفتى زفتى من عند عم فتحى الاونطجى
ولما يغم عليكى لازم يفادوكى بحاجة
طبعا كلكم عارفين هيا ايه
لا يا فالحين مش فرخة ويمسحو ودمها عليا
هيفادوكى بعلبه سجاير كليوباترا
لازم تشربيها كلها عشان عفاريت الشاى والقهوة والسجاير متطلعلكيش فى الحلم تانى
هيجى البنى ادم الرزل اللى كلكم اتخنقتوا منه وانتو عارفينه ويسأل
طب اشمعنا كليوباترا ومارلوبورو لا؟
هقولو يا فالح عشان مينفعش تشرب ماولوبورو وتشجع الامريكان انما ينفع تشرب حشيش وتشجع افغانستان
اهم حاجة بعد كل ده والزار ويغم عليكى وطلبات الاسياد
خطيبك مش هيبطل يطلب شاى وقهوة وسجاير طول ماهو قاعد
ادعولى بقة ان خطيبى يبطل سجاير وشاى وقهوة كتير
او يغير من نيكست الى ميريت او روزمان
اللهم انك سميع مجيب
انتظر تعليقاتكم
**********************************************
تحديث
يادى النيلة انا مش قولتلكم انى مش بسرق حاجة من حد
ولا بزور منتديات اصلا عشان اخد منهم
وان لو البوست ده مش بتاعى هكتب جنب العنوان لزق انه مش بتاعى
برافو عليكو مانتو فاكرين اهو
امال ليه الناس الثقيلة اللى بتبعتلى ايميلات بتتهمنى ان الكلام دة مش تاليفى
هو انا لازم انزل كتالوج مع كل بوست
والله العظيم البوست اللى فوق دة من دماغى وانا اللى مألفاه بنفسى بدون مساعده من حد
والله والكيبورد على ما اقول شهيد

64 comments:

Desert cat said...

ههههههههههههههههه
والله انتى صحفية عسل
بس افرضى بقى ان خطيبته هى اللى مدمنة شاى وقهوة هيحصل العكس ولا ايه ؟؟
نورينى

صحفية روشة said...

قطة الصحراء
مش عارفة لو العكس هيحصل اية
شكرا لزيارتك
وهزورك اكيد

د/اجدع بنوته said...

عسل ههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههه

ربنا يكون ف عونك بجد

انا اصعب صفه ارفضها ف اى ولد

انه يكون بيشرب سجايير

ييييييييه ربنا معاكى

مبقلش كده علشان طبعا اكرهك ف ابو العيال

هههههههههههههههههههههههههههه

خمسة فضفضة said...

تدخن السجاير ده لعنه ربنا يعافينا جميعا

ويارب يتوب علي خطيبك من كل الانواع

صحفية روشة said...

د.اجدع بنوته
ربنا يصبرنى بقة
هههههههههههه

صحفية روشة said...

خمسة فضفضة
يارب يكون دعائك مستجاب

صوت من مصر said...

هقولك على حاجه انا بشرب سجاير لكن النيكست اخف من الميرت والروزمان وعموما انا بحب الشاى على راى المثل فنجان شاى مع سجارتين ما بين العصر والمغرب

محمد فوزي said...

معرفش ليه وانتي بتقولي يا رب خطيبي يبطل سجاير او يغير لميريت اتهيألي انك هتقولي يغير لميري..ام فارس , معلهش متزعليش انا جاي اهدي النفوس ده انا حتى سامع انها بتحب السجاير والشاي جدا ومعندهاش تحفظات عليهم ابدا!! ههههههههههههه
بالتوفيق يا صحفيه روشه

دينا حامد said...

والله انتي سكر
وصحكتيني جدا وعجبتني طريقتك
جميل الادراج جدا
وانتي صحفيه زي السكر وليكي ستقبل باااااااااااااااااهر
تحياتي
ويارب يبطل السجاير ويشيل حديد

صحفية روشة said...

صوت من مصر
اتقى الله
بقى النيكست اخف من الميريت؟
النيكست دى شياط
نبلم متنكر فى هيئة سيجارة

صحفية روشة said...

دينا حامد
اتمنى تكونى انبسطتى
وادعيلى مستقبلى يكون باهر

صحفية روشة said...

محمد فوزى
شكلك بتهدى النفوس فعلا

HeBa said...

ايه يا بنتي كل ده

ربنا يكون في عونك

بصي أنا والدي بيدخن فواخدة على الموضوع شوية

آه أنا مش موافقة على الموضوع بس اتعودت عليه

بس على العموم حاولي تقنعيه يقلل منها بالتدريج على الأقل علشان أضرارها الصحية

بجد بوست دمه زي العسل زيك

كلية السياحة والفنادق said...

كان الله فالعون
خليه يدمن كتابة معاكى
تحياتى لك
محمود

Empress appy said...

هههههههههههههههههه
ينفع كده كل ده علشان ادعيله طيب حاضر طيب كل ده بيحصل ليكى يا حبيبتى معلش بقى
طيب وهو اعراضه ايه اصلى زيه بس مش يجاير شيشه وشاى ايه الاعراض بقى يا دكتورة
والله انتى سكر

walaa said...

انت دمك زى العسل والله كل التهيؤات دى علشان خطيبك بيشرب شاى وسجاير
يارب يبطلهم يارب ويتوب عليه
تحياتى ولاء

almasry said...

اشطه....يعنى خطيبك كده انتى بتقولى عليه جلده ليه ؟ ... نيكست؟ خلاص داقت بيه؟ فين الإل إم ؟ وفين الملابورو الأحمر وفين الحشيش والبانجو والهيروين والحقن الماكس والكوكايين والحاجات الجامده دى .. مش تستخسرى فيه حاجه ده فى يوم هيكون جوزك .. يعنى من الآخر روقيه .. لكن ادعى ليه ربنا يهديه ويسيب الشاى اصل انتى عارفه السكر بقى غالى موووووت


تعرفى انى انا عمرى ما شربت سيجار؟


تحيـــاتى
المصـــــــــــرى

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" said...

الله يعينك
ويتوب عليه من السجاير دي
الظاهر ن كلامي ما عجبكيش
علشان كدة ما بتكرريش الزيارة
وهمتنع عن رايي
في موضوعك دة بالتفصيل لما تزويني الاول

Ehab said...

هههههههههههههههههههههه

زار يا مفتريه علشان تطلعي عفاريت السجاير

وبعدين انتي ايش عرفك بالزارات كده هي طنط بتعمل زار كمان مش كفايه بتجوز العرايس

ما علينا

سيبك انتي بكره يتجوزك ويطلع عينه مصاريف وهيبطل الشاي والسجاير لوحده ياختي
ربنا معاكم بقى

تحياتي ليه
سلاااااااااااااااااااام

روابط said...

هههههههههههه
جميلة فعلا , اسلوبك فعلا سابق سنك
من طريقة كلامك عن خطيبك كنت هقول انك بتكلمى على انا , وانك خطيبتى السابقة تنتقم على اثير الأنترنت

الا ان موضوع 18 سنة ده , خلانى أعرف انك مش هى

تحياتى يا لمضة

السـيد شبـل said...

او ممكن يرجع للسجاير الكايوباترا

عموما ان شاء الله لما تتجوزوا هيبطل

Bongo said...

اشتغلي زززززززززززن :D

قولي شوية بهدوء و شوية بخناق لحد ميزهق و يبطلها

علشان صحته و صحتك

انا بهدي النفوس طبعا بس بجد حاولي بكل الطرق الممكنه

و ربنا يوفقك

تحياتي

صحفية روشة said...

هبه
انا خلاص معدتش بكح
ده انا اللى قربت اشرب سجاير
بعد الشر عليا

صحفية روشة said...

محمود
والله هو قرا البوست لكن مفيش فايده خلص قراية وهاتك يا سجاير وشاى وقهوة
بس هو مات على نفسة من الضحك فى الاول
وقعد يقولى انتى بتجيبى الكلام دة منين؟
يظهر انه لسه مش عارف انه من دماغى

صحفية روشة said...

ابى
ههههههههه
انتى بتشربى شيشة يا ابى
مش عارفة الاعراض لسه
هعمل بحث طبى واقولك

صحفية روشة said...

ولاء
ربنا يخليكى يارب
عالعموم شرفتنى زيارتك وربنا يتوب عليه

صحفية روشة said...

المصرى
يااخى حرام عليك
دة انا خابفة عليه من النيكست
تقولى مالروبور

صحفية روشة said...

nonoymm
ادعيله ربنا يتوب عليه من السجاير نهائيا
وهزورك انشاء الله

صحفية روشة said...

الشنكوتى الكبير
من كتر الفرجة على التلفزيون عرفت يعنى اية زار
ويارب يطلع كلامك صح ويبطل سجاير

صحفية روشة said...

حازم سويلم
اولا شكرا لاعاجبك بيا
هو انا فعلا عقلى سابق سنى
وعلى كل فى كلمة زعلتنى منك
انا مبحبش حد يقولى يا لمضة

صحفية روشة said...

السيدشبل
عمره ما شرب سيجارة كليوباترا
ربنا يتوب عليه من كله

صحفية روشة said...

bongo
انا زهقت من كتر الكلام معاه
بس مشكلتى انى مش زنانة او رغاية

mohammed alsha3r said...

هوفى حل

تغيرى الخطيب احسن

ههههههه

ربنا يتوب عليه ويبطل ادمان

ممكن يجى حمله حمايه ونعالجه

صحفية روشة said...

محمد الشاعر
اهو كله الا ده
اغير مين ياعم
لا خليه يشرب سجاير احسن
ههههههههههه

Soooo said...

عدم التنفس بالطريقة العادية ولكن بطريقة الشيشة

صوت النفس يتحول من شهيق وزفير الى صوت كركرة شيشة
--------
اياكي تقولي كلمة واحده عالشيشه
الشيشه
ده الادب ناديه .. دي الاخلاق ناديه
انا جبت الا الشيشه




سلاموووووووووز

Astronaute said...
This comment has been removed by the author.
Astronaute said...
This comment has been removed by the author.
انين الحزن said...

ي اول زيارة ليكي

وانا كمان حبيت مدونتك اوي وفيه حاجه مشتركه بينا

اولا القط والفار والفيديو بتاع خالد سليم
انا بعشق الفيلم بتاع الاغنيه دي

استناكي علي طول بقه اصحاب يعني

سلاموووووووووز
وزة

nonni said...

ههههههههههههههه حلو مووت البوست ده بس خوفتى البنات كلهم من الشباب بس مش المهم المهم بقى فيكى أنتى لازم تفرضى على خطيبك لو مدمن حاجة من
الحاجات دى أنك
مش هتوافقى انك تكتبى الكتاب عليه الا لما يبطل التدخين او الشاى او القهوة
على الرغم انى حاسة انك مش هتقدرى على حاجة زى دى
ههههههههههههه

صحفية روشة said...

sooooooooo
دة انت مدمن شيشة بقة
هههههههههه

صحفية روشة said...

ملامح فى الفضاء
اخيرا يا هانى قررت تعرفنى مدونتك واتشجعت عشان تعرفها للناس
ومع ان تعليقك ملوش دعوة بالبوست
بس اتفق معاك فى ان حرام اضطهاد شخص لانه بهائى او على اى دين تانى
لان الاسلام ماقلش كدة
الاسلام اللى اضطهد ومازال يعانى من الاضطهاد لا يشجع على اضطهاد الاخرين
احتمال اشترك معاك
انا معرفش دينك ايه على فكرة
لو مش عاوز تقول قدام الناس قولى فى ايميل
سلام

صحفية روشة said...

انين الحزن
الاغنية دى بتسحرنى
الله يمسى اللى حببنى فيها لاول مرة بالخير
واكيد هنبقى اصحاب

صحفية روشة said...

nonni
اخيرا زورتينى يا باشا
المدونة مش منورة ووبس دى هتكهرب
وكويس انك زرتينى
هتلاقى ناس من عندى بيزوروكى وجودك فى نميمة هنا يعنى دعاية واعلان وعلاقات عامة واوعى وشك
بس على فكرة انا خليته يقلل من السجاير
وانشاء الله المرحلة الجايه هيشرب سجاير نوع اخف وهيقلل كمية الشاى
وتقريبا معدش بيشرب قهوة
الذكاء انك تسحبى المخدرات من دمه بالتدريج
مقدرش اعملها كبس كدة
بس ادينى بنجح اهو

shreen said...

انت مش بس صحفيه روشه
لا
انت صحفيه عسل

كلامك لازم يجبر الواحد انه يكمله لاخره
ويبتسم طول ما هو بيقراه


الكليوباترا اللى بشربوهالك دى علشان تطلع عفريت الشاى والقهوه والسجاير

دى هتخليه يقعد ويربع
لانها

دى عباره عن صراصير مطحونه
واجنحه خفافيش
ورجلين ضفادع

وانت عارفه ازاى العفاريت بتعز الحيوانات دى

خليكى
نكيست مع خطيبك اهون

مره كمان
انت زى العسل
وفى واحد تانى عسل زيك كده
ده البلوج بتاعه
http://soooo-30.blogspot.com/

والله لا هى دعايه ولا حاجه
بس حسيت دمكم خفيف زى بعض

تحياتى

صحفية روشة said...

شيرين
والله مش عارفة اقولك ايه
اخجلتم تواضعنا
انتى بتعرفينى على سوووووووو
دة حبيب قلبى

أشرف حمدي said...

ههههههههه
يعجبني جدا أسلوبك الساخر
بس كده خطيبك يزعل :)
تحياتي

عبدالرحمن الشافعي said...

هههههههه
ما هو لازم الكلام دا يكون من تأليفك ..
ههه ماهو ما يكتبشي الحجات دي إلا إنتي..
هههههه

والله كلامك بينقط شاي بملح ...
تحياتي لكي..
أنا نزلت بوست جديد ..على أنا مصري...
"من طلب العلا..سهر الليالي.."
ودمتم دائما بخير

بنت أبيها said...

يا رب يبطلها وكل اللى بيشرب يا رب

ربنا يعينك يا قمراية

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

مدمن شاى وقهوة ياستى ومالة

صحفية روشة said...

د.اشرف حمدى
حظك بقة انه قراه ومزعلش
منورنى دايما

صحفية روشة said...

عبدالرحمن ياسين
قصدك تقول ان البلاوى دى متطلعش غير منى
هههههههه
الف مبروك ياعم على البوست الجديد انا كنت فكرتك قفلت المدونة

صحفية روشة said...

بنت ابيها
ادعيلى ربنا يعيننى
اصلى انا اللى قربت اشرب سجاير
هههههههههههههههه

صحفية روشة said...

رئيسة حزب الاحلام
وماله ازاى الحاجات دى مضرة بالصحة
وانا خايفة عليه وعلى صحته

صحفية روشة said...

ليه يا هانى مسحت الكومنتس
انا مكنتش زعلانه

امل said...

مدونتك دمها خفيييييييييييف قعدت اقلب في الجديد والقديم بس عايزه اعلق على اللي بيقول ان الكلام ده مش كلامك يمكن بيعاكس عشان انتي كاتبه في الاول تهديد للي يسرق من عندك وبالمناسبة تعليقك احلى تعليق وصل لمدونتي الغلبانه شكرا

صحفية روشة said...

امل
ربنا يكرمك وخليكى من زوارى الدائمين عشان نبقى اصحاب

Anonymous said...

هو فيه حل بسيط أنها تفسخ اخطوبة وتريح دماغها
تقبلى تحاتى

TIMMY !! said...

بما أن الموضوع بيتكلم عن "خطيبك" يبقى أنا ماليش "جعدة بيناتكم" ,بس عماوا أنا دخلت "كرمان" البطة المسكينة اللي بره دي , اللي هتموت لو ما علقتش :)
يا له بقى , اعمل الخير ... و ارميه للبط ..!!

صحفية روشة said...

عمر المصرى
وافرض انها بتحبه تعمل اية؟

صحفية روشة said...

تيمى
انا عاوز تنقذ البطه
وشكلك عندك سمكتين سحريتين تحت السرير وانت فاهمنى
انت اكيد مدير ادارة جمعية الرفق بالحيوان

تــــايه ومش تـــايه said...

ربنا يهديه ويبطل نكست ويبعدو عن روزمان وميريت .
بس شاى وقهوه معتقدش كمان همه مش بنفس ضرر السجاير عليه .وراه لحد ما يبطلها
بدل ملا الاقيكى مدخنه فى يوم

صحفية روشة said...

تايه ومش تايه
صعب اخليه يبطل اشرب انا اسهل

Anonymous said...

انا عندي حساسيه من كل انواع الادخنه وخصوصا السجائر ،
وخطيبي مدخن شره جدا ، ومش نافع معاه وصفات او طلبات اسياد
وفعلا محتاجه طريقه

ياريتك يا صحفية لو عرفتي طريقة تقوليلي عليها
وانتي عارفه هتلاقيني فين ،

سلام مربع - أمل - خلينا نشوفك

صحفية روشة said...

امل
لو عرفت طريقة هقولك
بس انتى ليه مش بتعلقى بلينك مدونتك